09.40 - 11.10 : Olandese’nin teleskobu Galileo’ya tanıtmasıyla başlayan macerayı 11. sınıf öğrencileri bir skeçle canlandırdılar. Skeçte Ay Teorisinin yanlış olduğunu keşfeden Galileo’nun asıl görevinin baktıkları dağların Alpler olduğunu savunan Simplio’yu ikna etmek olduğunu anlattılar.
Hazırlık sınıfı öğrencileri Galileo’nun hayatından bir kesit sundular.Bu kesitte topları Galileo’nun yanına kaçan kızlara Galileo’nun, dünyanın yuvarlak olduğunu söylemesini canlandırdılar.
Dr. Gabriele Giovanni ve Dr. Luigina Feretti, Astrofizik başlığı altında öğrencilerimize, “Dünyanın en büyük teleskoplarını, yıldızlarını ve karadeliği” anlattılar.
11.50 12.50: Galileo Galilei ve Tiyatro
11. sınıf ve Tiyatro kulübü öğrencileri bugün Galileo Galilei’nin hayatından ve keşiflerinden örnekler veren iki skeç ile izleyicilerine keyifli vakit geçirttiler.
İlk skecimizde öğrencimiz Boran Kurtoğlu, elinde dürbünü ile Galileo Galilei ‘yi canlandırdı. Bir Hollandalıyı canlandıran Emre Karakoç ‘tan aldığı dürbün ile ilk kez ayın yüzeyini gözlemler.Galileo, tam kendisini araştırmalarına adayacakken sempatik hizmetçisi Aylin Yüce Galileo nun odasına arkadaşları Sagredo, Emir Balcı, ve Simplicio, Taylan Hasbey’i alır. Tartışmalar ve şakalarla geçen sohbetleri sırasında Galleo Aristo Sistemini savunan Simplicio’ya Kopernik Sistemini kabul ettirir.
İkinci skecimizde yine Galieo karşımızda. Bu sefer öğrencimiz İpek Erkaya Galileo’yu canlandırıyor ve rahibe Maria Virginia’yı canlandıran Derin Uras kendisine eşlik ediyor.
Baba kız deniz kenarında gezerken bir grup genç ile karşılaşıyorlar.Durun Güzünalp, Sude Naz Sevinçel ve Özden Derin Özdemir’in canlandırdıkları gençlere, dünyanın yuvarlak olduğunu açıklamak yine Galileo Galilei’ye düşüyor.
Gösterimizi Şevin Dumlu İtalyanca, Mert Taşar Türkçe olarak sundu.
13.30 – 14.15: Kadir Has Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Dekanı ve Rektör Yardımcısı Prof.Dr.Nihat Berker, okulumuzda “astrofizik ve geleceği dizayn etme” konularında öğrencilerimizle bir söyleşi gerçekleştirdi. Kendisi ve öğrencilerinin yaptığı çalışmalarla hem "postacı problemine" cevap aradıklarını hem de gündelik hayatın problemlerine uygun çözümler getirebilecek çalışmalar yaptıklarını söyledi.
Ögrencilere gelecekle ilgili planları için de üniversite 1. sınıftan itibaren talepkar, istekli olmalarini, gelecekte yapmak ya da çalışmak istedikleri alanla ilgili projeler içinde yer alarak çalışmaya başlamalarının gerekliliği ve öneminden bahsetti. Herkesin hangi koşulda olursa olsun istediğini elde edebilecek potansiyele sahip olduğunu ancak sebatkar olunması gerektiğini söyledi. Anıları ve yaşanmışlıkları ile tezlerini örnekleyerek söyleşisini bitirdi.